Saturday, December 31, 2011

sampai penghujungnya

da lama nda update blog....
ha3...saja ajuk loghat sabah....(letak tgn atas bahu)

macam biasa ayat pertama...da lama tak update blog yang ini...maklumlah da de blog baru..

biasalah manusia akan lupa benda yang lama setelah ada benda yang baru...nasib baik memori aku igt lagi paswod...

aku perasan satu benda sambil aku bukak nota aku...bace..sambil fahamkan...mata aku terjeling status kat facebook....semua update pasal nak masuk tahun baru....dlm diri aku berkata...wow nak masuk tahun baru da...????!!!

saban tahun umur makin meningkat...aku terfikir...pe je yang aku ada sepanjang aku hidup kat dunia ni.....tu tak pe la...masih de peluang lagi tok perbaiki diri....

yang aku nak kongsikan bersama korang sepanjang 5 bulan terakhir sebelum melangkah ke tahun 2012 ni...pengalaman the best aku....nak tahu x...?? aku kongsi dgn korang je ni...

1. bulan 5 melakar sejarah aku dapat bercuti bersama dgn ahli keluarga aku...sgt seronok sbb semua adik beradik, parents aku, anak sedara aku semuanya join holiday tu...sgt seronok lagi sbb gham² aku hbs exam time tuh....dapat lepaskan kegembiraan masa holiday time tuh....

2. bulan 6 aku de jadi sukarelawan untuk SUKAN MALAYSIA. sgt seronok sbb dpt timba pengalaman membantu dan menjadi sebahagian org terpenting dlm temasya sukan Malaysia. nak cerita selanjut pasal ni....klik ni...

3. thn ni jgk aku berpeluang berpuasa sebulan bersama dgn famili setelah 2 tahun tak berkesempatan sbb aku da stat belajar kt ukm...sambut raya alhamdulilah setakat ni setiap thn dpt sambut dgn famili...

4.di awal semester ke-5 mak oi....ke-5 da..??? alhamdulilah...tinggal satu sem je lagi..., masa bulan 9 sgt excited nak masuk sem baru...kata org semangat nak belajar sbb sudah sekian lama tak belajar...maklumlah cuti hampir 4 bulan....excited jgk sbb da lama tak jumpe dgn member² kt UKM ni....permulaan sem tu mmg excited..muka pun berseri-seri je..tanpa jerawat...hihihi....

5. sepanjang sem ni bercampur baur...ada suka ada duka...paling banyak aku rase...adalah suka...!!! sebabnya.....??? walaupun aku rase duka...tapi aku buatkan ia menjadi suka....

6.dan sekarang tengah menghadapi minggu belajar "study week" sem ni paling banyak aku amek subjek...agak gerun dan takut sikit...dan sem ni jgk aku akan menghadapi 1 hari 2 paper untuk menjawap...


akhir kata...selamat menyambut tahun baru 2012..semoga tahun baru ni dapat sinar yang baru...semangat yang baru..iltizam yang jitu....

No comments:

Post a Comment