Wednesday, September 26, 2012

Kalau Ada Rezeki Tak Kemana


Pejam celik, pejam celik rupenya aku da habis belajar, 
3 tahun aku jadi mahasiswa,
 tidak dinafikan banyak kenangan manis juga pahit sepanjang aku hidup di dunia kampus...

 Sebenarnya.........
aku tak sangka aku ade rezeki untuk menjadi seorang mahasiswa...Syukur alhamdulilah lah....
sebab kenapa aku cakap mcm tuh?
masa aku masih sekolah menengah aku tak tahu pun hala tuju aku lepas habis tingkatan 5
yang aku tahu, datang sekolah tiap-tiap hari, jumpa kawan-kawan, borak-borak, 
balik dari sekolah, aku buat jugak kerja sekolah, mane yang aku tahu je, kerja sekolah yang tak tahu nak buat, aku tinggalkan...esok pagi kelam kabut tiru kawan.

lepas dapat keputusan SPM, mmg sangat mengecewakan lah...terutama mak abah...adik beradik aku jgk la...UHUH, mase tu aku sangat takot, tak tahu nak buat apa...nak sambung belajar..... semua dapat tawaran dari Kolej, tawaran sambung Sijil, semua tawaran itu aku tak pandang...sebab aku fikir kalau sambung belajar kt Kolej mmg byk pakai duit, kalau sambung sijil..hmm ntah tak tergerak hati nak sambung Sijil

sampai la dapat tawaran sambung belajar Tingkatan 6, mmg aku janji dengan mak, Adah akan belajar sungguh-sungguh sampai dapat masuk U, dan akhirnya berkat doa mak abah, adik beradik, aku berjaya masuk U...Syukur Alhamdulilah..

.................................................................................................................................
         akan bersambung


No comments:

Post a Comment