Thursday, January 5, 2012

Krisis AIR..perlu ambil tindakan

Krisis air semakin menjadi-jadi bukan sahaja di Kolej kediaman aku..iaitu Kolej Keris Mas, malah diseluruh kolej kediaman di kampus induk UKM iaitu bangi. Semua penghuni kolej ini menunjukkan belangnya yang selami ini tidak pernah mereka tunjukkan. Antaranya 

1. MANDI KAMBING, maklumlah...sorang mampu angkat sebaldi je...sebaldi tu la sumber nak mandi...nak taknak mandi kambing je la...yang penting rambut basah..dapat yakinkan org kalau selisih..mesti org tu cakap.."owh da mandi budak ni.."

2.PENTINGKAN DIRI, susah payah beratur nak dapatkan sebaldi air...senang-senang nak ambil air aku....ini kes darurat..ko nak air..pegi cari sendiri...

3. JADI PEREMBAT , "baldi aku kecil je...tak boleh jadi nih..rempat baldi orang la jawapnya..." sambil rembat baldi orang sambil berkata dgn baldi tuh "pinjam dulunya...nanti saya pulang balik..."


hahaha....akhir kata dari saya..
tak akan lari gunung air dikejar...
sebabnya...
pucuk dicita, ulam mendatang
 air paip dicita, air anggur yang datang...

dari mana air ni datang..????

No comments:

Post a Comment