Monday, February 7, 2011

cinta ku busuk

agak da sebulan jugak aku sekolah, agak ramai jugak awek-awek kat dalam kelas aku ini, nak tahu siapa yang aku minat? hah aku nak cite la ni..
ce dengar..ce dengar

kelas aku ada 20 orang,
10 lelaki, 10 perempuan, eh silap-silap,
8 lelaki 2 pon dan 10 perempuan.
sebenarnya da lama aku perhatikan sorang minah ini..hidung dia mancung beb....sampai pipi aku tersorong-sorong tengok dia kalau dia lalu depan aku....

nak dijadikan cerita...cikgu aku bagikan kumpulan..ikut yang mana paling nsem dan paling cun 1 kumpulan....sebenarnya ade kes puak-puak dalam kelas aku...so cikgu tak nak la budak lelaki bergaul dgn budak lelaki je...tak nak la jugak budak perempuan bergaul dgn budak perempuan aje....dak 2 pon dan tu la yg ngadu kat cikgu hal puak-puak ini...lantak la yang pntg aku suke sbb aku 1 kumpulan dgn minah beb...terus senyum aku time tu....sampai cikgu aku tanya
"kenapa awak senyum-senyum ini...?"
aku pon jawap
"senyum itu sedekahkan cikgu...?"

aku ada can la ni nak rapat-rapat dgn dia.....seronok gile hati aku time tu....
mulanya macam ini
aku : minah-minah nak pinjam pemadam.....
dia dgr je aku ckp cmtu..terus dia bagi, tanpa berkata apa-apa pun, ish budak ini tak ada gigi ke nak ckp...????!!! aku rilex lagi time tu...cool beb....gentlemen la katekan.....aku mintak lagi sesuatu..kali ini aku pnjang cikit bercakap..kot-kot dia ada idea nak bercakap.....
aku : minah-minah nak pembaris.....nak buat perbarisan kat luar..nak ukur setiap orang jaraknya 1 inci setengah....
yes kali ini menjadi....dia bercakap beb
minah : nah...
dia jawap sambil tutup mulut dan terus bagi pembaris itu kat aku.....
peh lembut seh suare dia......pemalu pulak tuh....tak pe-tak pe aku suke....
aku fikirkan lagi apa aku nak cakap kat dia lagi ini....biar dia dapat berborak dgn aku.....
hah....aku ada idea......
aku : minah-minah....nak........................
belum sempat aku cakap..dia da bagi 1 kotak pensil barbie dia tu kat aku....
aku : eh..bukan-bukan.....nak minah.....
lepas aku cakap cam tu...dia terus lepas kan tangan dia kat mulut itu..dan terus pergi depan aku..betol-betol muka dia mengadap kat aku.....dan berkata
minah : yeker kamu nak kat saya....???
peh bau mulut dia macam longkang......serik aku nak borak dgn dia lagi...

patut la sebulan aku perhatikan dia, dia susah nak keluarkan suara.....kalau cikgu tanya barulah dia bercakap, tapi...mesti dia tutup mulut baru jawap......

No comments:

Post a Comment