Thursday, February 17, 2011

tips menjadi kaya


semua orang dimuka bumi ini semua nak kaya
hanya orang yang kurang cerdik je yang tak nak kaya

tapi bukan senang nak jadi senang
dan
bukan susah nak jadi susah

tahukah anda
"hanya 3 orang melayu sahaja di antara 20 individu terkaya di Malaysia"
padahal majoriti rakyat Malaysia adalah orang melayu
sama-sama kita renungkan

lupa pulak nak bagitahu siapa 3 orang melayu yang terkaya di Malaysia

1. Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary
beliau menduduki tangga ke7, dengan kekayaan RM 8.84 billion

2. Tan Sri Azman Hashim
beliau menduduki tangga ke11, dengan kekayaan RM 3.9 billion

3. Datuk Mokhzani Mahathir
beliau menduduki tangga 19, dengan kekayaan RM 1.6 billion

tidak kah anda ingin menjadi seperti mereka??

mari tengok tips dibawah

kalau anda mahu menjadi kaya

dengan budi bahasa
anda perlu belajar segala bahasa yang ada didunia ini,
part budi tu pulak..rajin-rajinlah tanam ubi.
berbudi pada tanah ada jugak hasilnya

kalau anda mahu menjadi kaya

dengan senyuman
haruslah memberus gigi sekerap yang boleh, biar tak malu nak senyum kat semua orang, takot lepas makan sambal merah, terselit lada kt gigi....bukan setakat orang senyum kat kita, orang ketawekan kita pon ada nanti.....

bagaimana pulak dengan kaya kelapa??
sungguh enak kalau disapu dengan roti bakar time minum petang, makan sambil minum teh 0 panas, peh sungguh menyelerakan
lagi-lagi kalau dapat berborak-borak dengan famili pasal isu-isu semasa
jangan asik nak bergosip jer....

lastly
nak jadi kaya raya???
_ _ _ _tungguh time raya _ _ _ _ _
.....iEiD....

2 comments:

  1. org kate hutang emas boleh dibayar..hutang budi?? bibawa mati...lebih baik berbudi dari berjudi..:p

    ReplyDelete