Friday, February 25, 2011

TBS memang great


tak tahu nak rasa apa semalam
hahahaha
aku memang excited nak balik kampung
selalu balik naik dari seremban,
tapi semalam aku tergerak hati nak naik kat terminal bersepadu selatan *TBS*
TBS terminal baru kat bandar tasek selatan

hahahaha
korang tengok la tiket tu siap ada nama penuh lagi
peh da macam tiket kapal terbang pulak

kat TBS ini sangat-sangat selesa
TBS ini aku tak pasti ada berapa tingkat, tp masuk-masuk je da tingkat 2 kot...
tingkat atas byk jual fast food.......
aku terus ke kaunter, tanya ada tiket balik johor tak?
korang boleh pilih kaunter mana korang suke....coz setiap kaunter tawarkan semua bas yang sama.....cakap je nak pukul berapa....dan boleh pilih nak duduk kat mana, tekan je skrin yang disediakan
korang kene jgk tunjukkan ic....
dia nak pastikan nama penuh korang je...
dia pon ada tanya no.telefon
duit korang pon dia nak jugak.....bukan free je....
hahahahahaha

kat TBS siap ada papan besar kot...uhuhu aku tak tahu pe nama bendaalah tu, ala
yang macam kat airport, waktu tiba, waktu bertolak setiap bas yang memberi perkhidmatan kat TBS..korang dapat agakkan apa tu????

memang da macam kat airport.. kol11.50.tgh hari aku ke balai pelepasan, tiket aku kol 12.05 tgh hari......sebelum nak ke sana kene tempuh polis bantuan dulu, dia cek tiket...
bukan semua org boleh ke balai pelepasan tu...hanya org yang ade tiket je dilepaskan ke balai pelepasan tu

balai pelepasan tu kat tingkat bawah....aku turun je escalator..wow...menakjubkan..sungguh cantik, selesa, luas gile...menarik aku lihat.....kat balai pelepasan tu ade banyak gate..gate aku 13..so aku tunggu kat situ la...bas sampai kol 12tgh hari..betol-betol parking kat gate 13...tiket di cek lagi....lepas siap cek...aku kuar je gate tu terus masuk dalam bas...peh da macam kat air port.....

apa yang beza still kat darat bukan kat udara

.....iEiD....





No comments:

Post a Comment