Thursday, April 14, 2011

pesen bila bulan exam

.....teknik jangan meniru....

seperti yang diura-urakan, UKM sekarang dilanda demam peperiksaan, genap 3 minggu peperikasaan diadakan, dari 11/4 sehingga 29/4, semester ini aku amek 5 paper...setakat ini alhamdulilah aku berjaya menempuh 2 paper, soal betul atau tak aku jawap itu tak penting, yang penting aku dapat jawap, itu pun dengan berkat doa ibu bapa, famili, kawan-kawan dan juga pertolongan dari anem, mira dan kak dayah study sama-sama.....thanks u all~~~

entry aku kali ini, aku nak dedahkan cara atau teknik orang semasa menempuh peperiksaan ini,

bak kata orang, lain orang lain caranya,

1. tadi semasa aku menaiki bas nak balik ke kolej kediaman, masa tu waktu petang...aku ada nampak 2 orang perempuan tengah pegang nota sambil jogging, earpon lekat kat telinga...wow macam 3 in 1 je...sambil joging, sambil baca nota da tu dengar lagu...tapi kene fikir positif..mungkin dia bukan dengar lagu, tp dengar lecturer dia bercakap melaui tape rekoder..mana tahukan?? orang sekarang suka benda-benda yang lama....

2. hafal nota macam nak pecah bangunan yang aku duduk dengan selesa tanpa gangguan bekalan air dan wifi (sebenarnya berlaku disebaliknya)....kuat sangat suaranya...bukan tu je...penuh dengan aksi yang bergaya nak hafal punyer pasal.....da lepas setel jawap exam..memang kompom taubat tak nak ingat balik apa yang da dihafal tu..coz dah dimuntahkan time kat dewan exam tadi......taubat tak nak dengar lagi suaranya....

3.ada orang suka study sorang-sorang...dulu bukan main elok dok bersuka ria bersama..last-last nak hujung sem...putus kawan..bermusuh....alasan nak fokus pada study..

apa-apa pon...lain orang lain caranya...jangan sampai melayu sendiri jatuhkan orang melayu..sampai bila melayu nak maju kalau ada hasad dengki mahu jatuhkan kaum sendiri....????

.....iEiD....


No comments:

Post a Comment