Wednesday, April 6, 2011

tips hadapi exam...


ok....entry kedua untuk bulan peberet aku
iaitu bulan april
kali ini aku nak labelkan entry ni sebagai entry akademik

untuk pengetahuan korang, bulan ini aku exam...
lepas exam..aku pergi bercuti dengan famili....
insyallah.....

berbalik pada motif utama
tajuk pon korang da bacekan?
so aku nak kongsi dgn korang tentang tips hadapi exam...
untuk rujukan aku dan untuk tatapan ramai...
kalau nak ikot, atau tidak terserah kepada kalian...

aku ada 3 tips je untuk menghadapi peperiksaan
senang dan mudah bagi aku...
aku da lama amalkan....
dan alhamdulilah....aku tenang dan mudah menjawab semasa di dalam dewan peperiksaan
result tak penting..yg penting aku tenang menghadapi peperiksaan

pertama sekali korang jangan panik

kedua pula...korang jangan panik

dan ketiga...korang jangan panik

dengar macam sama je kan dari tips pertama hingga ketiga
tips ini kene dilakukan dari satu tahap ketahap yang lain
korang belum paham lagikan pe yang aku nak sampaikan?
ok aku huraikan dgn sepanjang depe je

aku yang panik nak exam sebenarnya...
uhuhu banyak lagi tak baca ini...
isnin ini da stat exam
apa yang boleh aku bagitahu

sebaik saja langkah masuk ke dewan, jangan panik kerana ia mampu membuatkan kita lupa sebanyak 50% apa yang sudah kita dipelajari selama ini.
tanamkan kenyakinan dalam diri anda..anda boleh menjawabnya
korang-korang....aku harapkan korang boleh
wish gud luck untuk aku
terima kasih semua ^_^


kejayaan bukan satu destinasi
ia adalah satu perjalanan, semakin jauh anda berjalan,
semakin bagus anda akan jadi, ianya tiada penghujung.
.....iEiD....







No comments:

Post a Comment