Friday, May 6, 2011

Dugaan bukan penghalang kecapi kebahagian

tarikh 29 hb april 2011

gham-gham lepas aku habis exam...aku terus gerak balik johor..., nasib baik paper aku pagi, pukul 10.30 pagi da merdeka.....lepas salam dgn member-member aku terus gerak balik kolej, kemas-kemas brg letak kat stor..lepas tu aku cau terus...kenapa aku macam bergegas nak balik johor..?? hihi aku ade famili day dgn famili aku...hihihihi tapi banyak dugaan aku nak balik johor masa tu.

korang ada rasa nak tahu tak apa dugaan yang aku terpaksa hadapi dalam masa 1 hari je...
nah korang baca ini....

1. aku tunggu train mmg lama...hampir 1 jam jugak, selalunya paling lama pon setengah jam je..., sempat jugak la aku buat hipotesis masa tu, "makin lama aku tunggu, makin ramai orang kat situ" lama kelamaan train pon sampai...peh...!!! aku tgk orang dalam tu..macam sardin..aku pon rempuh je...dgn bawa beg baju yang besar tu....beg lap top lagi....beg sandang belakang...uhuh hanya tuhan saje yang tahu betapa susahnya aku masa tu...

2. da sampai kat station yang aku nak turun tu...korang cuba bayangkan nak masuk train punyer la susah...nak keluar lagi la susah....sbb aku berada kat tengah-tengah coach..nak keluar.... pintu ada kat tepi...nak keluar aku kena rempuh orang kat dalam train tu dulu......nak rempuh orang kat luar tu lagi...uhuhuh...lepas aku berjaya rempuh pintu keluar tu...fuh..aku terduduk sbb nak hilangkan rasa kepenatan dulu.....lepas tu aku ingatkan da kat TERMINAL BERSEPADU SELATAN tak de la dugaan lagi...uhuh tengok je kat kuanter tiket tu....peh...!!! ramai orang beratur nak beli tiket, tak pe la...aku beratur la jugak...da smpai turn aku nak beli tiket tu...boleh pulak org jual tiket tu cakap.."akak boleh ke kaunter sebelah tak..??" fuh..da la dia panggil aku akak...lepas tu suruh aku ke kaunter sebelah pulak...bayangkan da 15 minit aku beratur kat situ.....dgn berdirinya sambil sandang beg belakang....nasib baik dia mintak maaf...sedap sikit hati aku ini....aku tengok ade bas pukul 1.50 ptg ke johor...try usha...fuh penuh pulak...so pukul 2 ptg baru ade...

3. da naik bas tu pulak...da sampai sedenak jugak kot, da hampir sampai ke johor bahru...hujan lebat sangat...sampai tempias air dalam bas tu...so tempat duduk aku tu basah..uhuh mmg dugaan tol masa tu.....

apa-apa pon aku cakap dalam hati...aku redha dgn ujianmu Ya Allah...
aku tahu lepas aku berjaya harungi dugaan ini aku dapat kebahagiaan....
insyallah
nak tahu aku ada kat mana masa 30hb april 2011...????
jap-jap....aku bagi klu....di luar negeri Johor.....hihihi....,
di situlah aku mendapat kebahagiannya...
kalau nak tahu lebih lanjut...tunggu....
.....iEiD....

No comments:

Post a Comment