Sunday, May 8, 2011

panasnya..sejuknya...

cuaca sekarang ini betul-betul mencabar sistem imun aku...maksud aku...iman aku....hahaha
panasnya bukan panas yang selalu aku rasa...panasnya membuatkan liang-liang dalam badan aku membuka dengan seluasnya ibarat luasnya PULAU PANGKOR....hahaha
peluh yang keluar kalau ditadah kalah air laut kat PULAU PANGKOR tu....
betul-betul rimas sekarang ini...kipas angin tak pernahnya off....bukak jo sotiap maso....

_______________________________________________________________

itulah orang kita..kalau musim hujan...mesti cakap

"amboi sojukyo..., mengigil rasanya ini...tak payah la mandi hari ini....tak berpeluh.."
kalau musim panas pulak

"eee...rimasnya....panasnya...., da mandi berkali-kali pon masih peluh lagi.....tak payah la keluar dari bilik air.."
_______________________________________________________________

hahaha itu hanya mukadimah je...aku nak cerita pengalaman aku masa cuti kat cameron highlands, nak sampai ke sana tu..kene daki gunung...jalannya bengkang-bengkok, hampir nak termuntah aku.....sampai je kat sana...keluar aje dari kereta fuh...terasa dingin je...walaupun cuaca panas terik...tapi sejuk je rasenya.....kalau malam jangan cerita la...memang sejuk.....sampai aku demam kat sana.....2 suiter aku pakai....tapi masih sejuk lagi...stokin kene tetap pakai....mozek dia sejuk sangat...air paip macam air batu....memang sejuk.....



1 hari 1 malam aku kat cameron terus gerak ke PULAU PANGKOR pulak,
nama pon pulau kan...??? cuaca kat sana ok je...tak panas tak sejuk....seronok dapat mandi kat sana lagi-lagi dengan famili....terlintas dalam hati, nak ajak suami bercuti kat pulau-pulau la....hihi seronok dapat mandi pantai dengan suami tersayang.....hahahaha

isu yang aku ketangahkan ini adalah cuaca.....cuaca panas dan cuaca sejuk
aku dapat bandingkan cuaca di cameron sejuk dan cuaca di pangkor panas

jadi

kita sebagai manusia kenalah bersyukur kerana negara kita merupakan negara yang beriklim khatulistiwa...bermakna lembap sepanjang tahun...ada musim panas...ada musim tengkujuh.....

kalau iman tak kuat dengan cuaca yang panas....meh ajak famili pindah kat cameron highlands....

.....iEiD....

No comments:

Post a Comment