Monday, May 23, 2011

DSLR aku

cuti yang panjang ini, aku tak tahu nak buat apa, ada pulak mood aku nak buat video, video ini aku da upload kat facebook,
tajuk video itu Filem Pendek | Percutian Famili.


......banyak jugak komen dan respon kat situ....

aku rakam setiap pergerakan dengan menggunakan camera DSLR D3100. ini kali pertama aku rakam video menggunakan DSLR..selalunya aku guna handycam...susah juga aku nak edit...coz ini kali pertama katakan.....rasanya aku da lama tak edit video....agaknya itu salah satu sebab aku susah nak edit video...hampir setengah hari juga aku habiskan masa menghasilkan video itu.

nak tahu dari mana aku dapat idea nak hasilkan video tuh..??

pertama
aku suka tengok video yang telah dihasilkan oleh CST Production

kedua
aku suka tengok diari akademi fantasia 9

coz team produksi dari CST dan diari AF9 tuh menggunakan DSLR, tapi lagi canggih lah berbanding dengan DSLR aku tuh....apa-apa pon aku memang teringin sangat nak hasilkan video semacam CST buat tuh...hihihi...

kalau korang nak tengok hasil video aku tuh singgah la ke facebook aku tuh....
kalau ada masa..komenlah video tuh

.....saya budak baru belajar....




No comments:

Post a Comment