Monday, May 23, 2011

pengaruh televisyen

teringat masa aku kecil-kecil dulu, rancangan televisyen tak banyak yang ada...tak macam sekarang, rancangan realiti tv da berlambak...macam cendawan tumbuh....drama TV jangan cerita lah...., setiap masa ada je drama melayu...da nama melayu...layu je tengok...tapi filem melayu kita sekarang da semakin maju....sampai ke ITALY dah........entah betul entah tidak....betul kot...."tengok muka dah tahu..tak mungkir janji punyer orang~~~~"

sekarang ini budak-budak U tengah bercuti....oleh demikian, aku kat rumah mengisi masa yang lapang dengan menonton TV..hihihi drama melayu ada jugak yang aku layan....bosan jugak duduk rumah ini, sampai ada satu masa tuh aku on TV...tak ada cerita.....aku layan jugak UPIN-IPIN...hihihi...

nasib baik sekarang ini musim MAHARAJA LAWAK...tak la bosan sangat kat rumah ini...so setiap malam sabtu....a.k.a jumaat punyer malam tuh.....aku excited sangat nak tengok TV....masa untuk berkumpul 1 famili duduk depan TV...baru la wujudnya 1 hati, 1 jiwa...1 malaysia....MAHARAJA LAWAK ini ada dekat chanel 132 a.k.a ASTRO WARNA...chanel ini merupakan pakej MUSTIKA....

pakej MUSTIKA ini ada banyak lagi chanel...ada 1 chanel ini dia suka tayang cerita melayu yang lama-lama...tak la lama sangat...dalam era 90-an dulu.......cerita ini aku suka sangat tengok...kerana aku dulu membesar dengan cerita yang macam gitu la...contoh ceritanya bertajuk "tak kisahlah beb" cerita ini dibarisi dengan pelakon-pelakon yang pernah popular suatu ketika dahulu, macam Rosyam Nor, Faizal Husein, Melissa Saila....
kat mana aku tengok..?? dulu abang aku...suka rakam cerita-cerita yang best....salah satunya cerita "tak kisahlah beb" rakam pakai tape...dulu mana ada CD lagi...banyak lagi cerita yang aku suka tengok...macam cerita omputeh aku tak ingat tajuknya...tapi kat cerita tuh ada bear comel....banyak sangat bearnya....tuh yang aku dengan adik aku tengah berusaha cari kat internet cerita tuh....kalau aku ingat tajuknya...insyallah aku dapat tengok balik....harap-harap aku dapat cari.....


sekarang aku tengah layan drama melayu...tajuknya NORA ELENA...seronok ceritanya...ada jalan cerita yang menarik untuk ditonton...hihihih ok...nak sambung tonton......hihihihihihihi

orang perempuan ini kena kahwin
dengan orang yang sayangkan kita
,

bukan kita yang sayang dia lebih
daripada kita sayang dia






No comments:

Post a Comment