Thursday, March 17, 2011

adakah aku kuat menghadapinya...???


setiap pertemuan ada perpisahan
setiap yang terjadi ada hikmahnya

banyak perkara yang berlaku sejak akhir-akhir ini, tapi aku amek itu semua sebagai sempadan je...hmm bohong kalau aku tak ambil hati dalam setiap yang berlaku, tapi aku ambil dan buang jauh-jauh, makneyer aku tak pernah fikir itu semua sebagai penghalang untuk aku teruskan kehidupan....ada jugak orang ambil tindakan bodoh kalau da tension sangat dgn cara mogok tak nak makan 3hari, menangis sorang-sorang, meraung kuat-kuat, lagi-lagi kalau duduk sorang-sorang, hahaha itu keje bodoh je bagi aku....hmm tapi tak dinafikan la lain orang lain caranya, maaf la bagi mereka yang terase hati pada aku, tapi bagi aku banyak lagi cara nak atasi tension ni,contoh nya....macam tindakan yang aku lakukan ini, aku namakan tindakan secara intelektual, aku ni bukan la alim sangat, lepas je aku buat tindakan itu aku dapat rasai nikmatnya, tapi dengan syarat korang kene buat dengan hati yang ikhlas, kalau korang tol-tol tension korang pegi amek wuduk, solat hajat, solat taubat, da tu mohon keampunan dan mohon jugak kuatkan iman, tabahkan hati menghadapi dugaan, bermuhasabah diri, insyallah ALLAH akan buka jalan untuk kite menyelesaikan masalah ini, memang menakjukan lepas aku buat bende tu. ingat lagi time-time dulu, esoknya de paper pagi pulak tu, malam tu aku tol-tol tak dapat nak fokus dengar cite ini, cite tu, aku buat tindakan intelektual tu, dan aku dapat semangat dari si dia, aku yakin Allah sayang akan hambanya, dia hadirkan seseorang untuk aku mendapat semangat biar dapat jawap exam esoknya, pada mulanya, aku tak bagitahu masalah aku pada si dia, namun dengan kuasa ALLAH si dia dapat merasai sesuatu yang tak kene pada aku, dan dia hadir menjadi pakar runding aku tanpa bergaji..hahahaha....rindu suasana masa itu..eh, rindu time dia hadir dalam diri aku, bukan time masalah aku itu hadir.....hihihihi....apa-apa pun...i miss

.....iEiD....

_ _ _ _aku tak pernah lupakan kamu, tapi faham situasi kamu_ _ _ _ _

No comments:

Post a Comment