Tuesday, March 15, 2011

dalam panggung pon boleh jadi...


banyak cara orang lelaki nak takel orang perempuankan?? betul tak?? aku nak cerita sedikit la macam mana orang lelaki takel orang perempuan, situasinya dekat dalam panggung, booking tiket duduk seat kat tengah-tengah, pelakon yang terlibat, 2 orang perempuan, bernama mona dan minah, dan seorang lelaki, bernama kamal, minah duduk sebelah mona, mona pulak duduk sebelah kamal,
dalam 15 minit cerita bermula, time tu ada babak kat waterfall,
tibe-tibe kamal bagitahu kat mona,

kamal : air terjun ini kat endau rompin,
mona : owh yeker????

kamal menganggukkan kepalanya berapa kali yang dia suka la....
lepas setengah jam berlalu, babak cerita itu macam romantik sikit la,
kamal terus tanya sesuatu kat mona

kamal : awak asal dari mana?
mona dengan terkejut lalu terus menjawap
mona: saya orang sini-sini je
kamal: owh....nama siapa? nama saya kamal adli,
mona : owh, nama saya mona fendi
kamal : eh, macam pernah saya dengar nama tu,
awak datang dengan siapa ini? saya datang sorang je ni,
mona: owh saya tak tanya pun, hihihi saya datang dengan kawan saya.
kamal : owh....
lepas itu tengah babak cemas, so mereka sambung tengok cerita

lepas satu jam kat dalam panggung dengan suasana yang sejuk teramat la sangat, tibe-tibe kamal mintak no telefon kat mona
mona dengan megahnya memberi.......tahu yang dia da bertunang, padahal mona belum bertunang lagi.....
kamal terus meminta maaf kat mona coz kamal tak tahu pun orang yang dia usha da berpunya

moral dalam cerita ini
cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar,
kalau rabun ayam, tak usah tengok wayang...

.....iEiD....






No comments:

Post a Comment