Monday, January 3, 2011

hari pertama disekolah


Aku anak lelaki sulung dalam famili aku…..

aku nak cerita pengalaman mase 1st day aku sekolah

Korang bace la…memang pengalaman ini tak akan aku lupakan

Hari ini 1st day aku sekolah,

Dari malam tadi da aku excited gile nak pergi sekolah

papa aku da beli semua brg2 sekolah aku sejak aku dalam perot mama aku lagi…

Baju sekolah ,beg,kasut,stokin semua sekali la…hihihihi

Time shoping tu aku tendang perot mama aku tanda aku nak beg Ben10,

situasi : malam sebelum ke sekolah


lepas aku tengok kartun kegemaran aku, BEN 10

aku terus salam mama and papa aku and say good night

lepas itu aku masuk bilik tidur….

Sebelum aku tido..aku tengok balik, brg2 sekolah yang mama and papa aku beli tempoh hari tu…

Aku belek-belek….bukannya apa, takot ada bende yang tak cukup lagi….

Sambil itu aku berkata

kotak pensil ada, buku sekolah ada, blackberry ada, lap top ada,

Apa lagi ek…?? Hah playstation…….!!! PS3 jangan lupa, kalau bosan dengar cikgu membebel boleh main game jap”

Lepas itu aku terus tido….

Keesokan harinya……

kringgggrrrrrr!!!!!! Bunyi jam lonceng…aku tengok jam da pukul 5.30 pagi…alamak aku da terlambat nak ke sekolah ini……bagi korang 5.30 pg tu masih awal lagi, tp bagi aku, tak..aku kene bermake up biar nampak cute…..aku kene ambil masa 2 jam baru aku ciap make up…..tak kan perempuan je nak kelihatan cantik……tanpa aku membuang masa aku pergi ke toilett, dalam 5 saat aku da ciap mandi….basuh yang wajib aje….sejuk beb nak mandi pagi-pagi buta…..

lepas siap bekpes begedil 2 ketul, dgn set kombo kentang goreng dan tak lupa susu kambing 1 cawan

Mama aku hantar aku naik kereta BMW 7 SERIES, sambil pasang radio hot fm…

Mama aku tak sangka aku da besar….lalu berkata

“da sekolah da anak mama ini, belajar rajin-rajin tw kat sekolah, jangan nakal-nakal”

Time mama aku ckp cmtu, terus keudara lagu alif satar

"please,please,please…. kamu jangan nakal…"

Aku mampu mengangguk-anggukan kepala dan melemparkan senyuman sinis…coz mama aku nyanyi sekali lagu tu…..Sambil ajak aku menari bersama…..dia ingat…rancangan mari menari ke ape…???!!!

Aku da sampai ke sekolah

Mama aku tak boleh tunggu lama-lama, dia kene mengajar kat sekolah lain…..

mama aku cikgu, so aku anak cikgu…

Time aku melangkah keluar dari kereta mama aku tu, aku melihat ramai yang sedang melihat aku terutama sekali budak-budak perempuan, aku berase hairan, adakah aku ini comel sangat….???

Aku pon buat dek je la..lalu aku berjalan dengan menyusun langkah aku dgn penuh confident, lagi berlagak…..gaya macam YB menang pilihanraya adun je…..sambil melambai-lambaikan tangan tanda sokongan pada anti-peperangan.

aku dapat merasakan, setiap langkah aku itu diperhatikan oleh semua orang.... seolah-oleh dorang menghormati aku, siap bagi laluan kat aku tu….aku terus terfikir, tak akan aku naik kereta BMW 7 SERIES orang semua tengok aku macam ini…?? Tak akan dorang hairan sangat, lain lah kalau aku naik kereta kebal ke helipkopter nuri ke…patot la dorang tengok aku macam ni..kot-kot aku anak bush ke kan…..agaknya dorang pk aku anak shahir kot..iyela….pergi sekolah naik kereta BMW….hahahaha

Aku mule memikirkan apa yang tak kene dengan aku ni…??

Aku merabe-rabe badan aku,

Dari atas sampai la ke bawah aku rabe….. sambil aku rabe-rabe badan aku tu, aku berkata dalam hati

“rambut aku sikat, gigi aku da gosok, muka da cantik berbedak, baju aku pakai, mama aku ciap gosokkan lagi baju aku pakai tu…….hah seluar pon aku pakai….."

tapi time aku tengok seluar aku tu, aku terus tersentap……lalu menjerit…….

alamak……………!!!!!!!!!!!!!

Aku pakai suar tight…..lupa nak tukar dgn seluar sekolah…...nampak bende yang tak sepatutnya nampak……malu gila aku time tu lagi-lagi dgn budak perempuan…..

.....iEiD....

6 comments:

  1. quiah: hahahahha.... pid nei byk btul akal dia...
    leh jadi penulis novel nei...

    ReplyDelete
  2. hihihi yeker? uhuh saje je isi masa lapang.....
    thanks quiah...:)

    ReplyDelete
  3. ade sambungan kerk cite ko tue??heehee

    ReplyDelete
  4. em..bleh gak..!hehe

    ReplyDelete
  5. nanti aku interview dak dlm cite ni ea..hihihi
    ty pe perkembangannya...uhuhu

    ReplyDelete