Monday, January 17, 2011

saya masyarakat yang kuat

ptg tadi aku ada kelas
BUDAYA POLITIK DAN PEMBANGUNAN
ini wajib major aku kat UKM


iklan kejap: bersenamlah dari kecil lagi....
...:::senaman dapat menjamin kesihatan anda:::...

aku belajar pasal GOOD GOVERNANCE
lebih kurang pasal urus tadbir la
byk jugak la yang menarik nak dikongsikan bersama dgn korang

paling menarik adalah

prinsip Good Governance iaitu yang memiliki masyarakat yang kuat


saya adalah masyarakat yang kuat

kuat apa....? hah yang itu aku nak bagi tahu


adakah kuat makan? kuat tido? kuat menipu?
hah kuat tido dgn makan tu aku la...
tipu pulak? ish tipu itu dosa masuk api neraka


lepas korang baca entri ini sampai habis
mesti korang pon nak ngaku yang korang ini adalah
masyarakat yang kuat jugak...
tak percaya...?
ok kite teruskan saje la

kata orang kalau nak kuatkan tenaga batin kene minum cam air kat bawah ni

tol ke tak..? hah itu aku malas nak komen

kalau kita hidup dgn orang yang kuat berleter...
memang tak akan tahan nak dengar dia membebel



walaupun kadang-kadang leteran dia tu betol....tapi
memang semua orang tak akan tahan kalau hari-hari kene berleter..
naik nanah telinga nanti beb...

sekarang aku nak huraikan apa yang dimaksudkan dengan
masyarakat yang kuat

Good Governance tak akan berlaku sehinggalah
segala keperluan asas penduduk seperti
tempat tinggal, makanan, pendidikan, kesihatan, keselamatan dapat diberikan selaras dengan apa yang terkandung dalam hak asasi manusi

maknanya kat sini prinsip Good Governance mahu memiliki masyarakat yang kuat....
hah adakah anda merupakan masyarakat yang kuat?

renung-renungkan dan selamat membuat ramalan

"aku ramalkan aku ni kuat ke tak...?"
.....iEiD....


No comments:

Post a Comment