Saturday, January 8, 2011

rindu pada kamu


aku cube tok mengawal perasaan itu, namun
aku tidak boleh menipu diri aku sendiri
perasaan aku kini semakin rindu pada kamu.....

lepas je aku dapat berita akak ipar aku da selamat bersalin...
perasaan rindu aku pada anak-anak sedare aku semakin menebal beb...

so entri ini khas tok kamu yang ku rindui...


....:::hai nama saya DAFI:::...
DAFI paling aku rindu sekali...dari dia baby sampai dia da besar aku jage dia...
tak la besar sgt pon..itu pon lepas aku form 6..sambil tunggu panggilan U..aku dok uma jadi babysitter..jage si dafi dgn abg dia..(IMAN)
PERKEMBANGAN DIA : da mula pandai bercakap...
aku suka layankan dia bercakap...suka ajar bende yang bukan-bukan..
nanti dia mesti akan ikot pe aku cakap...da itu aku gelak sakan...

kalau nampak aku makan nasi kat dapor..dia mesti mintak
"nak can sik...." mean nak makan nasi
da tu suruh aku cuapkan...
kalau dia nampak atok dia beli maggi...dia mesti mintak aku buatkan kan
"mak adah nak mee edap"
sampai merayu-rayu kat aku suruh buatkan
sambil aku masakkan mee sedap tu..aku nyanyi la lagu mee sedap cam kat iklan tu depan dafi...
dafi boleh ikot pe aku nyanyi...sambil geleng-gelengkan kepala dia...

aku nyanyi "mee sedap i like it, mee sedap we love it...."
dia pergi sambung " mee edap ~~~~~"
aku sambung lak "semua suke.......... jelas terase puasnya...."
hihi tol beb aku rindu gile dgn dia....


...:::hai nama saya IMAN:::...
IMAN ni abg pada si DAFI,
aku pon rindu pada dia...time dia sedang membesar aku berada disisi dia....
so aku rapat dgn dia...da dok 1 rumah, mesti la rapat.....tiap masa dia akan tonton kartun....
time dia kecik-kecik area umor 2 tahun..kartun peberet dia BARNEY.....dia akan tunggu part barney n the friend nyanyi lagu ~~~I LOVE U..U LOVE ME..WE ARE BEST FRIEND...~~~
PERKEMBANGAN DIA : dia da stat sekolah tadika tahun ini....aku nak tgk sgt gelagat dia pergi sekolah, balik sekolah, buat homework......hihihi....


...:::hai nama saya AIZAM:::...
ISH..budak ini time kecik-kecik tak nak dgn orang...sampai satu masa ibu dia mintak tolong kat aku..tolong tgk-tgkkan si Aizam ni..coz dia da tak larat sgt time tu..nak tido jap...aku pon pergi la tolong.....da aku bgtw tadi kan...aizam ni tak nak dgn org...dgn ayah dia n ibu dia je dia nak...lau dgn org lain dia akan nanges......aku nak tackle budak senang je.....aku tahu Aizam suka main air time kecik-kecik...hmm da besar pon dia suka main air.....aku pe lagi....amek mangkuk isi air....dokong dia bw pergi luar uma(kat anjung umah) main buai...sambil main buai tu...aku bg la dia rendam tgn dia dlm mangkuk tu...terus senyum dia....suke je time tu..pastu tu terus dia nak dgn aku jer.........


...:::hai saya AIMAN:::...
masa aku form2 ibu pada Aiman ni diamanahkan oleh abah and mak aku tok jage aku dan adik aku.....coz mereka ni pergi menunaikan rukun islam yang ke-5...so, kak ipar aku yang jage aku time tu....time tu Aiman ni kecik lagi.....so, lau bosan-bosan mmg aku layan si Aiman je la....itu yang rapat time dia kecik-kecik.....dia adalah anak sedare aku setelah 6 tahun ahli keluarga kami tidak mendapat orang baru....so, mmg excited sgt time tu dpt anak sedare......
skrg dia da besar..so dia da segan da....nak manje-manje dgn aku....


...:::hai nama saya Aisy:::...

...:::hai saya pulak Asri:::...

mereka berdua ni sebaye je dgn si Dafi....
aku pon rindu sgt kat dorang....comel sangat tgk dorangkan..??

asri time dia kecik-kecik agak segan dgn aku..tp pas da bape bulan dok uma Wan dia..adik aku layan kan dia...stat tu dia pon tak segan dgn aku..dia rapat dgn Mak Ana dia(adik aku)...sampaikan dia panggil aku pon Mak Ana...pdhl Mak Adah....asri suke jugak ajuk-ajuk pe aku buat....
kalau mrk yang rapat dgn aku...tahu la kan cmne kalau aku ketawe....hah cmtu la si Asri buat...ajuk aku time ketawe.....adoi~~~itu trademark dia...

Aisy pulak...? pon sama time kecik-kecik segan dgn aku...kalau lek rumah mak aku...tak ley lepas dr pandangan ayah and mama dia....lau tgk je org lain...dia akan nanges.....sama cam Aizam time kecik-kecik...., tp da besar ni..lau nampak aku dudok bersila...tibe-tibe dtg kat aku...duduk kat aku....hihihi....suare dia lembut je...suke dgr....ish rindu dgn lesung pipit dia.....
Aisy pulak panggil aku "mak dhar"
.......macam-macam la korang semua ni......

kamu semua membuat hati aku selalu gembira walaupun
hati aku sedang berduka

mak adah rindu kamu

.....iEiD....

3 comments:

  1. huwaaaa ! rindu jugak kat diorang ~

    ReplyDelete
  2. Hah..byk nak komen nie,,!! hahaha..
    nnt la kat umah je komen..hahaha
    kalo rindu, balik la..!:-)

    ReplyDelete
  3. yeen:tahu xpe..rindu nk tgk gelagat mrk....

    ana: ish...nak balik..tp hari-hari ade kelas la...uhuh sabtu de SUKSIS....

    ReplyDelete