Wednesday, January 5, 2011

orang baru

Hari ini hari paling besejarah buat diri aku, aku selamat dilahirkan

pada tanggal 5 januari 2011.

Aku berada didalam perot ibu aku selama 9bulan 12 hari…..terlebih 2 hari….

sebenarnya due date 3 januari..tapi aku saje je nak kuar 5 januari…..ada aku kisah…??

Masa aku dalam perot ibu aku…..aku dengarkan je lah telatah ibu aku, dia suka sgt bercakap and berbual dengan semua org, termasuklah berbual dgn aku…..peh, suare dia lantang beb.. tgh sedap-sedap tido ni…sampai aku tersentak dgr suare dia…air liur sampai masuk balik dlm mulut coz terkejut gile time tu…..itu yang aku suka tendang ibu aku itu....saje bg warning…..

“oi..diam sikit boleh tak….?”

tapi yang aku hairan itu, makin aku tendang ibu aku makin dia suka pulak aku tendang dia…

“bagus anak ibu ni…..tendang la lagi…”

dia selalu tanya kabar aku dalam perot…..pagi-pagi suke gosok-gosok perot dia……

Tanya kat aku….

“apa khabar baby hari ini…? sihat tak….? Baby tengah buat apa itu…?”

Kalau ikutkan hati aku..nak je aku jawap..

"tengah main game bola ni… Malaysia lawan Indonesia, baby mainkan tok team garuda……,"

Aku ada 3 orang abang…..time aku dalam perot ibu aku…wawah..bukan main nakal Abang Ngah aku tu…manje bukan main lagi….kalah adik dia (abg atas aku)…….suke sangat buat hal..suka sangat buat ibu marah-marah….. kalau ibu marah mestilah tengking-tengking……so…kecian kat aku….nak tidur dgn aman dalam perot ibu aku pon tak boleh…..kacau daun tol la Abg Ngah aku tu….

tapi org tua-tua cakap…kalau ibu dia tengah kandungkan anak itu..dan anak yang da sedia ada buat hal/nakal sangat…nanti anak yang baru lahir itu akan kamcing dgn anak yang suke wat hal itu/nakal…wah lum lahir lagi da de partner……kamcing lagi tu.....

time aku dalam perot ibu aku lagi, aku da perhatikan da semua abg-abg aku…


abg long : abg teh : abg ngah

abg 1st aku tu :

budak yang rajin, suka tolong ibu kalau mood dia baik je la….

Abg 2nd aku tu :

nsem beb…..suka makan jajan…kalau nak makan nasi, ikot mood dia…

Abg 3rd aku tu :

cute sgt2…..manje dgn ibu aku…maklumlah masih kecil lagi…., so dia ini pesaing terdekat aku tok dptkan susu terbaik drpd ibu aku….

5 januari 2011

Pid dapat anak saudara baru….lelaki lagi…..ini bermakna masih mengekalkan tradisi cucu lelaki, setakat ini cucu A.ZABIL BIN ZAINAL dan HADIJAH MOHD NOH mempunyai 11 orang cucu tetapi hanya seorang saje cucu perempuan.....

siapakah yang mampu memecahkan tradisi dengan menyumbangkan cucu perempuan…??

Hah sama-sama kita nantikan…

.....iEiD....

2 comments:

  1. ko nk pmpuan?? tunggu anak ko kot..hahahaa

    ReplyDelete
  2. hahahaha...kita tunggu... sape yang berjaye memecah tradisi dpt anak perempuan..:D

    ReplyDelete