Monday, January 24, 2011

khas buat kau yang bernama lawan

aku adalah aku,
aku bukannya ko atau siapa-siapa pon melainkan diri aku,
aku tetap aku,

kadang-kadang aku tak tahu apa diri aku mahukan, dan aku lagi la tak tahu apa yang ko nak dari aku, yang aku tahu aku ikhlas berkawan dengan ko, walaupun istilah ada mengatakan, setiap pertemuan ada perpisahan, walaupun berpisah aku nak sangat kite tetap berkawan macam dulu-dulu

aku tak tahu apa motif ko berkawan dengan aku, yang aku tahu, aku berkawan dengan ko untuk merapatkan siraturrahim, kita sesama islam, satu bangsa lagi, ko nak ke jatuhkan bangsa ko sendiri? orang melayu memang tak akan hilang perasaan hasad dengkinya, dengki mahu jatuhkan bangsanya sendiri. sedangakan orang cina tak nak jatuhkan bangsa dia sendiri walaupun mereka perlu bersaing nak dapatkan pelanggan.

masihkah engkau ingat,
pernah suatu masa kite berduka, kite bersuka,
pernah satu masa ko mengatakan kepada aku,
bahawa
"aku da aggap ko macam adik beradik aku sendiri",
tapi kini...? nampak aku pon, buat tak nampak jer..lagilah nak tegur aku,
haram~~~
kalau aku tegur ko sekalipun, ko buat muke tak ikhlas.....hampeh aje aku tgk ko
tobat aku tak kuasa nak tegur ko lagi.

aku tak tahu apa punca hubungan kite renggang, tibe-tibe aje ko wujudkan pergolakan, terus kita tak seperti dulu, aku bukan nak sangat menagih kasih sayang ko seperti dulu, tapi tak usahlah kite menjadi seperti kebudak-budakkan nak tarik muke segala bagai.
masing-masing da besar, tak perlu ko mengajar orang lain menipu segala bagai,
aku tahu ko penuh dengan muslihat, sekarang misi ko nak wujudkan pengaruh yang kuat tok menaikkan nama ko...tak usahlah buat sesuatu perkara tanpa hati yang ikhlas..Allah tak meredhai.

"propa"
istilah yang sering aku dengar dari mulut ko...ko suke menyatakan itu kepada orang lain, tapi kini ko sebenarnya yang propa.

Allah maha adil...
aku yakin Allah maha adil lagi maha mengasihani, Allah selalu ditempat orang yang teraniaya.
ko sendiri dah melihatnya, apa yang berlaku ke atas diri ko.
selagi bumi dipijak selagi itu langit aku junjung
ubahlah perangai ko itu, jangan suka mengatakan orang tapi diri sendiri buat benda yang sama, harap muke je mature tapi kepala otak tak pernah nak mature.
fikirlah la kalau perangai ko tak pernah nak berubah, 2,3 tahun lagi ko da keje, masih perangai macam ini, aku berani jamin, hidup ko tak akan ada kawan yang akan melekat.

.....iEiD....


2 comments: